ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ФОРУМ ВЧИТЕЛІВ ПРАВА ТА ІСТОРІЇ «ОСВІТНЯ СИНЕРГІЯ: ПРАВО ТА ІСТОРІЯ В УМОВАХ СУЧАСНИХ ВИКЛИКІВ»

🔸Навчально-науковий інститут права та політології разом з Історичним факультетом УДУ імені Михайла Драгоманова у травні-червні 2025 рокуforum 2025 проводить Всеукраїнський форум вчителів права та історії.
🔹Форум – це відкритий професійний захід, спрямований на сприяння професійному розвитку вчителів права та історії, формування інтегрованого підходу до викладання цих дисциплін, обмін досвідом у сфері громадянської освіти, підвищення якості освітніх послуг, а також популяризацію демократичних цінностей, принципів верховенства права та історичної правди.

🔹Форум відбудеться у два етапи:
✅ Дистанційний етап – до 31 травня 2025 року (учасники виконують креативні та інтерактивні завдання).
✅ Очний (фінальний) етап – 20 червня 2025 року на базі Українського державного університету імені Михайла Драгоманова (м. Київ, вул. Пирогова, 9), де заплановані пленарні засідання, майстер-класи та урочисте нагородження переможців.

❗️ До 31 травня 2025 року необхідно надіслати заявку на електронну адресу оргкомітету: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

🔗 За додатковою інформацією звертайтеся:
📞 Телефон: 0934981787
📩 Email: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.



ПОРЯДОК
організації Всеукраїнського форуму вчителів права та історії
«Освітня синергія: право та історія в умовах сучасних викликів»

1. Загальні положення.
1.1. Всеукраїнський форум вчителів права та історії «Освітня синергія: право та історія в умовах сучасних викликів» (далі – Форум) – це відкритий професійний захід, що проводиться з метою сприяння професійному розвитку педагогів, формування інтегрованого підходу до викладання права та історії, обміну досвідом у контексті сучасних освітніх викликів, а також популяризації демократичних цінностей, принципів верховенства права й історичної правди.
1.2. Основними завданнями Форуму є:
обговорення актуальних проблем правової та історичної освіти в Україні, зокрема в умовах сучасних викликів, пов’язаних із війною;
формування у вчителів навичок інтеграції правової та історичної освіти для більш глибокого розуміння учнями взаємозв’язку між правом, історією та суспільними процесами;
поширення інноваційних методик викладання, що сприяють розвитку критичного мислення, правової обізнаності та національної свідомості у молоді;
сприяння популяризації демократичних цінностей, прав людини та історичної правди в освітньому середовищі;
створення умов для професійного обміну досвідом між педагогами різних регіонів України;
визначення перспектив розвитку правової та історичної освіти у контексті реформування освітньої системи України.
1.3. Організаторами Форуму є Навчально-науковий інститут права та політології, Історичний факультет Українського державного університету імені Михайла Драгоманова за підтримки організацій та установ (за додатковим погодженням).
1.4. Форум проводить Організаційний комітет, склад якого формується та затверджується наказом ректора Українського державного університету імені Михайла Драгоманова.
1.5. Участь у Форумі є безкоштовною. Витрати, пов’язані з участю у фінальному етапі (проїзд, проживання, харчування), здійснюються за рахунок учасників або відряджаючої організації.
1.6. Інформація про проведення Форуму розміщується на офіційному сайті Українського державного університету імені Михайла Драгоманова – https://udu.edu.ua/ та у соціальних мережах.

2. Учасники Форуму.
2.1. Форум проводиться серед вчителів права та історії закладів загальної середньої освіти України.

3. Порядок організації Форуму.
3.1. Форум проводиться у два етапи:
Перший (дистанційний) етап – до 31 травня 2025 року;
Другий (фінальний, очний) етап – 20 червня 2025 року на базі Українського державного університету імені Михайла Драгоманова.
3.2. Перший етап (дистанційний):
3.2.1. Для участі в Форумі учасники повинні до 31 травня 2025 року надіслати заявку на електронну адресу оргкомітету: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
3.2.2. Заявка має містити прізвище, ім’я, по батькові учасника; місце роботи (повна назва закладу освіти, населений пункт, область); контактні дані (електронна пошта, номер телефону).
Форма заявки додається у додатку до цього Порядку.
3.2.3. Дистанційний етап передбачає виконання учасниками одного або двох з 10 завдань.
Результати виконання надсилаються до Оргкомітету.
Завдання 1 «Інтегрований урок». Створіть план-конспект інтегрованого уроку для старшокласників на тему: «Право та історія: захист прав людини через історичну ретроспективу». Урок має включати: мету уроку (з правової та/або історичної точок зору); основні етапи уроку із застосуванням інтерактивних методик; практичне завдання для учнів (наприклад, аналіз історичних подій або підготовка правового висновку). Додайте методичні рекомендації для вчителя.
Завдання 2 «Есе». Напишіть есе на тему: «Чому демократичні цінності є ключовими для подолання викликів сучасності?». Оцініть роль історичних уроків у формуванні сучасної правової системи України. Обсяг друкованого тексту до 2 сторінок формату А4.
Завдання 3 «Інфографіка». Підготуйте інфографіку на тему: «Історія захисту прав людини в Україні: від минулого до сучасності». Інфографіка має бути зрозумілою, візуально привабливою та включати ключові дати, події та правові акти. Формат: PDF або PNG.
Завдання 4 «Правовий аналіз та історичні події». Оберіть одну з тем:
«Голодомор як порушення прав людини: історичні уроки та сучасні висновки»;
«Депортація кримських татар: правовий та історичний вимір»;
«Окупація Криму у 2014 році: порушення міжнародного права та прав людини»;
«Збройна російська агресія проти України: історичні паралелі та сучасні виклики для міжнародного права»;
«Революція Гідності: правовий та історичний аналіз подій»;
«Євроінтеграція України: історичний контекст та правові аспекти сучасного курсу»;
«Відновлення історичної справедливості: повернення української культурної спадщини у світлі міжнародного права».
Підготуйте письмовий аналіз (обсяг друкованого тексту – до 2 сторінок формату А4), в якому розкрийте історичну сутність події, її правовий вимір та значення для сучасної України.
Завдання 5 «Мультимедійна презентація». Створіть презентацію на тему: «Синергія права та історії у формуванні національної свідомості». Кількість слайдів: 10–15. Слайди мають включати ключові аспекти інтеграції права та історії, візуальні матеріали (карти, діаграми тощо) та практичні приклади.
Завдання 6 «Тест на знання права та історії». Пройдіть онлайн-тест, який буде надісланий Оргкомітетом. Тест включатиме питання з історії України та/або міжнародного права та основ українського законодавства.
Завдання 7 «Творчість вчителя». Напишіть авторський сценарій освітнього заходу (дебатів, квесту або рольової гри) для учнів на тему: «Історія боротьби за права людини: від Великої хартії вольностей до Конституції України». У сценарії опишіть цільову аудиторію заходу, покроковий алгоритм реалізації, очікувані результати для учнів.
Завдання 8 «Рефлексія». Підготуйте коротке відеозвернення (до 3 хв) із відповіддю на питання: «Яку роль виконує інтеграція права та історії в сучасній освіті?». Відео має бути викладено на платформі Youtube. Оргкомітету надсилається посилання на відео у заявці на участь у Форумі.
Завдання 9 «Навчаємось разом». Запишіть коротке відео (5-10 хв) за підсумками проведеного освітнього заходу на тему: «Україна: історія, право, ідентичність». Відео має бути викладено на платформі Youtube. Оргкомітету надсилається посилання на відео у заявці на участь у Форумі.
Завдання 10 «Плакат». Розробіть тематичний плакат на тему: «Права людини в історії України: уроки для майбутнього». Формат: А3, А2, А1. Техніка виконання – на вибір (ручна або цифрова графіка). Плакат надсилається на адресу Оргкомітету: 01601, м. Київ, вул. Пирогова, 9, каб. 129.

3.3. Другий етап (фінальний):
3.3.1. Фінальний етап Форуму відбудеться 20 червня 2025 року на базі Українського державного університету імені Михайла Драгоманова (м. Київ, вул. Пирогова, 9).
3.3.2. Учасники, які пройшли до фіналу, отримують запрошення від Оргкомітету Форуму.
3.3.3. Формат фінального етапу:
пленарне засідання з організацією доповідей, майстер-класів від провідних науковців і практиків;
урочисте нагородження переможців і призерів у кожній із номінацій.

4. Журі Форуму.
4.1. Для визначення переможців і призерів формується журі Форуму.
4.2. Журі Форуму затверджується наказом ректора Українського державного університету імені Михайла Драгоманова та виконує наступні функції:
розглядає виконані завдання учасників дистанційного етапу та оцінює їх відповідно до встановлених критеріїв;
забезпечує об’єктивність та неупередженість оцінювання під час дистанційного етапу Форуму;
аналізує рівень правових та історичних знань учасників, аргументованість правових та історичних позицій учасників;
своїм рішенням визначає переможців і призерів Форуму;
готує рекомендації щодо вдосконалення порядку проведення Форуму на основі його результатів.
4.3. До складу журі можуть входити науковці, викладачі, практикуючі юристи, історики та інші фахівці у сфері права та історії, які мають досвід роботи з учнівською молоддю.
4.4. Рішення журі є остаточним і не підлягає оскарженню.

5. Порядок підбиття підсумків Форуму.
5.1. Під час підбиття підсумків Форуму журі визначає переможців і призерів, які зайняли перше, друге та третє місця, а також учасників у спеціальних номінаціях.
5.2. Критерії оцінки результатів дистанційного етапу (завдань). Журі оцінює виконання завдань дистанційного етапу за наступними критеріями:
завдання 1 «Інтегрований урок» (доцільність структури уроку – 10 балів; використання інтерактивних методик – 10 балів; практичне завдання для учнів – 10 балів; методичні рекомендації для вчителя – 10 балів; максимальна кількість балів – 40);
завдання 2 «Есе» (логічність викладу – 10 балів; оригінальність думок – 10 балів; змістовність та відповідність темі – 10 балів; максимальна кількість балів – 30);
завдання 3 «Інфографіка» (відповідність темі – 10 балів; візуальна привабливість – 10 балів; чіткість і структурованість інформації – 10 балів; максимальна кількість балів – 30);
завдання 4 «Правовий аналіз та історичні події» (глибина аналізу події – 10 балів; правовий або історичний аспект – 10 балів; логічність і структурованість викладу – 10 балів; максимальна кількість балів – 30);
завдання 5 «Мультимедійна презентація» (інноваційність матеріалів – 10 балів; візуальна складова – 10 балів; відповідність темі – 10 балів; максимальна кількість балів – 30);
завдання 6 «Тест на знання права та історії» (1 бал за кожну правильну відповідь, максимальна кількість балів – 50);
завдання 7 «Творчість вчителя» (оригінальність сценарію – 10 балів; практична цінність заходу – 10 балів; деталізація покрокового алгоритму – 10 балів; максимальна кількість балів – 30);
завдання 8 «Рефлексія» (ясність думок і логіка викладу – 10 балів; розкриття ролі інтеграції права та історії – 10 балів; емоційний вплив – 10 балів; максимальна кількість балів – 30);
завдання 9 «Навчаємось разом» (інтерактивність заходу – 10 балів; якість відео, відповідність темі – 10 балів; практична значущість висновків – 10 балів; максимальна кількість балів – 30);
завдання 10 «Плакат» (художня виразність – 10 балів; відповідність темі – 10 балів; оригінальність ідеї – 10 балів; максимальна кількість балів – 30).
5.3. Фінальний етап Форуму після проведення пленарного засідання є урочистою подією, під час якої журі оголошує результати дистанційного етапу, визначає переможців та призерів, а також учасників у спеціальних номінаціях.
5.4. Журі визначає переможців у наступних спеціальних номінаціях: «За найкращий інтегрований урок», «За кращу правову аргументацію»; «За оригінальний підхід до історичних досліджень»; «За інноваційний освітній проєкт»; «За творче бачення вчительської ролі»; «За найкращу мультимедійну презентацію»; «За активну громадянську позицію»; «За інфографіку, яка змінює сприйняття»; «За найкращий сценарій освітнього заходу»; «За професійний внесок у розвиток освіти» та інші.
5.5. Підбиття підсумків Форуму оформляється протоколом журі, в якому зазначаються результати кожного етапу, список переможців, призерів і номінантів.

6. Нагородження учасників.
6.1. Переможці та призери Форуму (перше, друге, третє місця) нагороджуються дипломами та цінними подарунками.
6.2. Учасники, які брали участь у Форумі, отримують сертифікати про участь у ньому.
6.3. Переможці спеціальних номінацій отримують відзнаки журі та пам’ятні призи.

Додаток
до Порядку організації Всеукраїнського форуму вчителів права та історії «Освітня синергія: право та історія в умовах сучасних викликів»

ЗАЯВКА
на участь у Всеукраїнському форумі вчителів права та історії
«Освітня синергія: право та історія в умовах сучасних викликів»

Прізвище, ім’я, по батькові учасника:____________________________________
Місце роботи (повна назва закладу освіти, населений пункт, область):______________________________________________________________________________________________________________________________________
Посада:_______________________________________________________________
Контактні дані:
Контактний телефон: __________________________________________________
Електронна адреса: __________________________________________________
Завдання дистанційного етапу:
Оберіть одне або два завдання, в яких берете участь:
☐ Завдання 1 «Інтегрований урок»
☐ Завдання 2 «Есе»
☐ Завдання 3 «Інфографіка»
☐ Завдання 4 «Правовий аналіз та історичні події»
☐ Завдання 5 «Мультимедійна презентація»
☐ Завдання 6 «Тест на знання права та історії»
☐ Завдання 7 «Творчість вчителя»
☐ Завдання 8 «Рефлексія»
☐ Завдання 9 «Навчаємось разом»
☐ Завдання 10 «Плакат»

Посилання на відео (для учасників, які обрали завдання № 8 або № 9): ______________________________________________________________________

Підтверджую, що ознайомлений(а) з Положенням про Форум та зобов’язуюся дотримуватися його вимог.

Дата заповнення: _____________________________

Підпис учасника: _____________________________

Для участі у Форумі учасники повинні до 31 травня 2025 року надіслати заявку на електронну адресу Оргкомітету з поміткою «Заявка на участь у Форумі»: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Запрошуємо до участі!